BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, 5 September 2011

Persahabatan

Dalam setiap waktu kita selalu berlarian bersama
Berlari dengan lincah tuk warnai hari & mengukir sgala kenangan
Sahabat… kaulah pijar cahaya disetiap sudut hati
Kau beri candamu saat ku resah
Kau beri senyummu saat ku gelisah
Kau selalu ada saat ku tak berdaya
Kaulah ciptaan Tuhan yang paling sempurna
Meskipun jarak telah memisahkan kita
Namun tidak untuk PERSAHABATAN ini
PERSAHABATAN ini kan tetap terjalin & tak akan pernah bisa terpisahkan…
Karena hati kita… diri kita… nyawa kita…
Tlah terikat pada satu jalinan…
Disini… ku selalu merindukan kalian…
Dimanapun kalian berada…
Dan engkaulah SAHABAT KU UNTUK SELAMANYA….

Riang Raya HS113







Sunday, 4 September 2011

A Loyal Friend

You are a ray of sunshine
In a world that's sometimes grey.
The magic of your company
Will brighten up the day.

You've guided me through bad times
Wiped away my tears,
And brought me so much joy
As we've travelled through the years.

It warms my heart to know
You chose me as your friend,
A loyal, loving person,
On whom I can depend.

If I could have one wish,
I'd make it just for you,
I'd ask God for His blessing
In everything you do.



Sahabat, kamu adalah yang terindah


Sahabat, kamu adalah yang terindah
melihat wajahmu menghilangkan gundah
mendengar bicaramu memadam gelisah
hanya gembira dan bahagia
yang terwujud dalam jiwa hamba

sahabat, kamu adalah yang terindah
bersamamu ibarat di dalam syurga
bersenggang denganmu seakan terlontar ke neraka
kita bersama dan bersama
itu membuatkan aku ceria

sahabat, kamu adalah yang terindah
erat denganmu membawaku kepada Ilah
duduk denganmu membuatkan aku berada dalam biah solehah
Hadirmu dalam hidupku adalah hadiah
hadiah terindah daripada Allah Subhanahu wata’ala

Sahabat, kamu adalah yang terindah
cuti ini mungkin waktu kita berpisah
tetapi ketahuilah bahawa dengan iman kita takkan berpecah
walau kau jauh di hujung dunia dan aku di sudut sebelah sana
cinta kita takkan punah

Sahabat,
kita teruskan hubungan kita dengan doa
dalam setiap angkatan tangan dan sujud kepada Allah
namamu akan kusebut tanpa lupa
tanda cintaku padamu yang tidakkan musnah

Sahabat, kamu adalah yang terindah
Dan aku ingin kita berpimpin tangan ke tempat bernama Jannah
yang mana tiada cuti yang mampu memisahkan kita di sana
abadi, kekal selama-lama.









Saturday, 3 September 2011

The Beauty Of Friendship

Friendship is a Priceless Gift,
It cannot be bought or sold,
But its value is far greater,
Than a mountain made of Gold,
For gold is cold and lifeless,
It can neither see nor hear;
And in the time of trouble,
It is powerless to cheer.

It has no ears to listen,
Not heart to understand.
It cannot bring you comfort,
Or reach out a helping hand.

So when you ask God for a gift,
Be thankful if He sends...
Not diamonds, pearls or reaches,
But the Love of Real True Friends.

 memory in Sunway Lagoon

Cerita Tentang Kawan


Riuh tawa kita kala remaja yang pongah dalam genggaman
Inginnya mengejar mentari, berlari, menari-nari diatas pelangi
Tiada sesal dan payah dalam cahaya pagi
Berteriak lantang menantang dunia
Menunjuk satu per satu bintang yang berkelip di tengah malam
Aku, kamu kita.. berjalan bersama meniti hari merajut mimpi-mimpi dan asa-asa..
Perlahan tak terasa waktu berjalan
Membawa kita di sebuah perjalanan waktu yang melintasi usia kita

Beranjak dewasa lah jiwa dan alam pikir kita
Tidak lagi berteriak.. tidak lagi berlari
Tapi tetap setia kita dengan menunjuk bintang.. tak lagi banyak
Berdiamlah kita dalam bayang masa..
Mencoba mengerti dan menghitung langkah yang akan tertempuh

Aku, kamu kita berjalan menuju mentari..
Meski berbeda..
Tetap saja ada jalinan cerita-cerita yang tak pernah lekang oleh waktu..
Meski rambut kita memutih..
Angan kita menua..
Mentari memerah
Wajah kita berkerut..
Dan Dia di samping kita. Membelah jiwa yang tadinya satu

Tetap saja akan ada di jiwa ini cerita tentang kawan

sedang banyak pikiran melintas…

didominasi oleh sesuatu yang bernama kawan!

rindu kawan lama
berbagi teh hangat dan cerita-cerita tentang hidup yang pongah…
menertawakan diri sendiri.. tapi berusaha gagah menantang masa depan..

kadang air mata juga menitik..
membayang berjuta langkah yang telah, sedang dan akan tertempuh…

terkadang termenung, diam…
hanya ingin menjadi penonton pertunjukkan hidup dengan lakon kawan juga…
ada yang tertawa..
ada yang berduka…
dan…….. banyak yang telah menggenapkan jiwa mereka

hahaha.. ya.. ternyata tak terasa padang ini telah berubah
tak lagi penuh dengan gelak dan pacu…
semua memilih menetap dan diam…

sedangkan aku…
ya.. berdiam dengan langkah yang memburu..

ingin bertemu masa lalu!





Friday, 2 September 2011

Beloved Friend


Friend. Sometimes the word feels awkward to me. All of us have friends, but how many of them are truly friend.
Talking about friend and friendship is tiring. I always hold on this quote about friend.
“A friend is someone who understands your past, believe in your future and accept the way you are today”
The process of finding our true ‘friend’ is very long. The hardest part is when we finally found someone, but then, they had to go.
When we make a friend, we will also make an enemy. Have you heard about that?
*Sigh* The truth is.. I miss my ‘friends’…………….







Wednesday, 31 August 2011

Best Friend Poem

I still remember the first day we met
We were too shy to say much at all
It's funny to think back to that time
Because now we're having a ball!

They say that true friendship is rare
An adage that I believe to be true
Genuine friendship is something that I cherish
I am so lucky to have met you.

Our bond is extremely special
It is unique in it's own way
We have something irreplaceable 
I love you more and more each day.

We've been through so much together
In so little time we've shared 
I will never forget all the moments
that you've shown me how much you cared.

Friends are forever
Especially the bond that you and I possess
I love your fun-filled personality
Somehow you never fail to impress.

The world could use more people like you
it would certainly be a better place
I love everything about you
You are someone I could never replace.

You are always there for me
When my spirits need a little lift
I cannot thank you enough for that
You are truly an extraordinary gift.

You are everything to me and more
I could never express that enough
Life is such a treacherous journey, and
Without you it would be even more tough.

Our story will continue to grow
With each passing day
Because I trust that with you by my side
Everything will always be Okay.

You are so dear to me
You know I will love you until the end
I will always be there for you, and
You will always (and forever) be my best friend.

Amiratul Shakila is my best friend

Monday, 22 August 2011

Ya Allah, aku rindu mereka...

alhamdulillahla terluah gak setelah sekian lama...
baca bismillah dulu la untuk post yg niy.....
moga2 dirahmati semuanya....
BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM....

coklat, gula2, masin2, jeruk, biskut..
mcm2 bntk, rupa, karenah dan yg paling penting terlalu mem"BAHAGIAKAN" hidup akuh....
itulah sahabat....
even penah tguris atau terasa sesama sendiri
bila bjauhan ttp di hati...

pape sekalipun....
aku cyunk n rindu korang sgt2 sekarang n selamanyerrr!!!!!!!

memang ade kawan y rapat sekarang,,
ramai gak laa...
masing2 ade an?
tapi korang tetap aku rindu..
yg sekarang tak sama ngan yg dulu..
aku rindu gila2 kt korang....
bkn na ckp xbest kwn ngan org len
tp ade kelainan dalam pshbatan kita..
sbb msg2 men2..jd sekepala..kan?
suka lahhhhhhhhh....
:)

aku ase ak patot bterima kasih kat UITM PUNCAK ALAM
sbb pertemukan kita
betol x?
heheheee......







                                                                       

Tuesday, 9 August 2011

Seindah Memori


fwenz 4 ever n ever

ukhwah yang terbina persis sekuntum bunga
meskipun kini kita terpisah demi kasih-Nya
namun cebisan kenangan kita
sentiasa bermain di bayangan mata
detik waktu yang berlalu
menjadi memori kau dan aku

sewaktu kita bersama saling setia menimba ilmu
tanpa mengenal erti penat jemu
ingatkah kau lagi
kita bersama memijak onak duri
ditanah gersang mengutip semangat suci
kini segalanya tersurat dalam sanubari

bersabarlah dengan ketentuan-Nya
ada rahmat yang tersembunyi
bertemu berpisah kerana Allah
lumrah kehidupan insan beriman
moga saat nan indah
ku harap berulang lagi

Monday, 1 August 2011

Kenangan Terindah

ap yg ak nk ckp 1jer..miz u all...=)

envi d hatiku, ceria bersama :)

orientasion day 4 environmental health corse!!